تبلیغات
هواپیما - پرواز شماره 007 هواپیمایی کره


  • keery
  • پرواز شماره ۰۰۷ هواپیمایی کره


    پرواز شماره ۰۰۷ هواپیمایی کره
    بله
    خلاصه حادثه
    تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۶۲
    ۱ سپتامبر ۱۹۸۳
    نوع خطای خلبان - اصابت موشک
    مسافرین ۲۴۶
    خدمه ۲۳
    کشته‌شدگان ۲۶۹ (تمام مسافران)
    نوع  هواپیما بوئینگ ۷۴۷
    استفاده‌کننده هواپیمایی کره
    مبدا فرودگاه جان اف کندی
    توقف‌گاه بین‌راه فرودگاه انکوریج آلاسکا
    مقصد فرودگاه گیمپو سئول
    نقشه پرواز، و نقش مسیر انحرافی طی شده توسط هواپیمای مسافربری کره جنوبی

    پرواز شماره ۰۰۷ پروازی غیر نظامی متعلق به شرکت هواپیمایی کره (KAL) در مسیر نیویورک به سئول بود که توسط نیروی هوایی شوروی در ۱ سپتامبر ۱۹۸۳ سرنگون و همه ۲۶۹ مسافر و خدمه آن کشته شدند.


    جزئیات پرواز

    هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ پرواز شماره ۰۰۷ (شماره سریال CN۲۰۵۵۹/۱۸۹) فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک را ۳۵ دقیقه پیش از زمان برنامه‌ریزی شده (ساعت ۲۳:۵۰ روز ۳۱ اوت به زمان محلی) به مقصد سئول در کره جنوبی ترک کرد.

    پس از سوخت گیری مجدد در فروگاه بین‌المللی انکوریج در آلاسکا، هواپیما با ۲۴۰ مسافر و ۲۴ خدمه (ساعت ۱۳:۰۰ روز ۱ سپتامبر) عازم سئول شد. هواپیما به سمت غرب و سپس جنوب پرواز کرد تا در فرودگاه های بین‌المللی سئول فرود آید، اما چرخش به سمت غرب بیش از مقدار معین بود و هواپیما به سمت آسمان شوروی منحرف شد و بر فراز آسمان جزیره کامچاتکا و حریم هوایی ممنوعه شوروی پرواز کرد. به علت اختلال در دستگاه‌های موقعیت یاب هواپیما، خلبان‌ها و برج کنترل پرواز از ورود هواپیما به حریم هوایی شوروی بی‌اطلاع بودند.

    نیروی هوایی شوروی پس از بیش از یک ساعت تعقیب هواپیما روی رادار، دو فروند هواپیمای جنگنده سوخو-۱۵ را برای رهگیری پرواز ۰۰۷ به پرواز درآورد. ماموریت این هواپیماها رهگیری هواپیمای ناشناس، جمع آوری اطلاعات، اخطار به خلبان و اسکورت هواپیما به خارج از حریم هوایی شوروی بود. این دو جنگنده با پرواز در نزدیکی بوئینگ-۷۴۷ اقدام به شلیک نمادین مسلسل کردند تا توجه خلبان‌های هواپیمای کره‌ای را جلب کنند که موفقیتی در پی نداشت. در همین حال خلبان هواپیمای مسافربری برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت پس از تماس با برج مراقبت توکیو اقدام به کاهش سرعت و افزایش ارتفاع پرواز کرد. این اقدام که باعث خروج هواپیمای کره‌ای از مسیر اسکورت جنگنده‌های سوخو گردید از دید خلبانان شوروی عملی تحریک آمیز تلقی شد و بر احتمال نظامی بودن آن افزود.

    عدم موفقیت در شناسایی و تماس با هواپیما و عبور هواپیمای مسافربری از حریم هوایی ممنوعه کامچاتکا و استان ساخالین در شوروی، از دید مرکز فرماندهی پایگاه شرق دور در نیروی هوایی شوروی دلیل کافی برای نظامی یا تحریک آمیز بودن پرواز قلمداد شد. در پی این نتیجه‌گیری، یکی از جنگنده‌های سوخو دو موشک هوا-به-هوای کالینینگراد آر-۸ به سمت بوئینگ-۷۴۷ پرتاب کرد که باعث انفجار، سقوط و کشته شدن تمامی سرنشینان و خدمه پرواز شد.

    مسافران

    پس از یک ساعت تعقیب، سوخوی ۱۵ تی ام شوروی با دو فروند موشک هواپیما را هدف قرار داد (روی جلد مجله تایم).

    مسافران دارای تابعیت کشورهای زیر بودند:

    کالینینگراد R-8 موشک سوخو SU-15 نصب شده است.

    ICAO جدول پرواز KAL 007 از 144 ثانیه پس از حمله موشکی.

    د

    هواپیماهای بدون سرنشین شناور عمیق از تقلا ناوگان مستقر، USNS Narragansett (T-ATF 167)
    ]
    اتحاد جماهیر شوروی Kashin کلاس ناوشکن Odarennyy سایه کشتی نیروی ضربتی 71، 7 ناوگان در آنها به عنوان انجام عملیات جستجو برای شرکت های هواپیمایی کره ای پرواز 007

    نیروی رزمی ایالات متحده 71 گزارش پس از عمل نقشه منطقه جستجو در آب های بین المللی است.

    کفش مسافران توسط روس ها از محل سقوط بازیابی

    اتحاد جماهیر شوروی گزارش غواص

    اصلاح ICAO گزارش (1993)

    در 18 نوامبر سال 1992، بوریس یلتسین، رئیس جمهور روسیه ، در یک ژست حسن نیت به کره جنوبی در طی سفر به سئول برای تصویب یک پیمان جدید ، در هر دو پرواز داده ها ضبط (FDR) و ضبط صدای کابین خلبان (CVR) KAL 007 منتشر شد. [ 116] اولیه تحقیقات کره جنوبی نشان داد FDR به خالی باشد و CVR کپی ناخوانا به. روس ها پس از آن منتشر شد ضبط شده به ICAO دبیر کل است. [117] گزارش ICAO ادامه داد حمایت از ادعای اولیه که KAL 007 به طور تصادفی در اتحاد جماهیر شوروی حریم هوایی پرواز کرد، [96] بعد از گوش دادن به مکالمات خدمه پرواز را ثبت CVR، و تایید که هر دو این هواپیما به عنوان مغناطیسی ثابت به جای INS را فعال و زیر داده شده است آن ایستگاههای بین راه، یا، اگر آن INS فعال بود، فعال شده بود و زمانی که این هواپیما در حال حاضر فراتر از 7 1/2 نانومتر مورد نظر آهنگ را منحرف پرواز کرده بود پاکت که در آن ایستگاههای بین راه می شده اند دستگیر شده است.

    علاوه بر این، فدراسیون روسیه منتشر شد "نسخه ای از ارتباطات است. مراکز فرماندهی دفاع هوایی اتحاد جماهیر شوروی در جزیره ساخالین" رونوشت به ICAO این شواهد باعث ICAO گزارش تجدید نظر شده در سال 1993 "گزارش از اتمام بررسی این واقعیت پیدا کردن"، [118 است و به آن اضافه شده است. این رونوشت (دو قرقره نوار، که هر کدام شامل چند آهنگ) زمان مشخص شده، برخی به دوم، ارتباطات بین ارسال فرمان های مختلف و دیگر امکانات نظامی در ساخالین از زمان از دستورات اولیه برای shootdown و سپس از طریق وسیله KAL 007 توسط سرگرد Osipovoich در خود را به سوخو 15 رهگیر، از حمله را به عنوان دیده می شود و عمومی Kornukov، فرمانده از نظر SOKOL پایگاه هوایی ، پایین رتبه ها به منظور مبارزه با کنترل سرهنگ دوم Titovnin. [119]

    متن عبارتند از: پرواز پس از حمله KAL 007 تا زمانی که Moneron جزیره، نزول KAL 007 بیش از Moneron، جماهیر شوروی ماموریت های اولیه SAR به Moneron، جستجو بیهوده از بازدارنده پشتیبانی برای 007 KAL در آب رسیده بود، و پایان دادن به با گزارشگیری از Osipovich در بازگشت به پایگاه است. برخی از ارتباطات مکالمات تلفنی بین افسران برتر و زیردستان و شامل دستورات به آنها، در حالی که ارتباطات دیگر شامل پاسخ های ثبت شده به آنچه پس از آن که در رادار ردیابی KAL 007. این ارتباطات چند آهنگ از ارسال فرمان های مختلف telecommunicating در همان دقیقه و ثانیه به عنوان نوشته ها فرمان دیگر به برقراری ارتباط "کامپوزیت" تصویری از آنچه در حال وقوع است. [119]

    داده ها از CVR و FDR نشان داد که ضبط شده پس از اولین دقیقه و 44 ثانیه KAL 007 پست موشک انفجار 12 دقیقه پرواز آغاز شد. دقیقه باقی مانده از پرواز خواهد بود تسلیم روسیه 1992 به ICAO در زمان واقعی ارتباطات نظامی شوروی از shootdown و پیامدهای عرضه می شود. واقعیت این است که هر دو نوار ضبط دقیقا در زمان 1 دقیقه و 44 ثانیه پس از انفجار موشک (18:38:02 UTC) بدون بخش نوار برای بیش از 10 دقیقه از پرواز KAL 007 پست انفجار متوقف شد و قبل از آن فرود زیر رادار (18:38 UTC) می یابد بدون هیچ توضیحی در تجزیه و تحلیل ICAO، "این را نمی توان ساخت به همین دلیل هر دو ضبط پرواز به طور همزمان متوقف شد 104 ثانیه پس از حمله به کار کابلهای قدرت عرضه به عقب هواپیما در raceways در مقابل تغذیه طرف از بدنه تا آنها با هم در پشت دو ضبط شد ". [41]

    درد مسافر و رنج

    مسافر درد و درد و رنج یک عامل مهم در تعیین سطح از جبران خسارت است که توسط خطوط هوایی کره ای پرداخت شده بود.

    قطعاتی از نزدیکی ذوب R-98 با برد متوسط ​​هوا به هوا موشک انفجار 50 متر (160 فوت) در پشت دم باعث سوراخ به کابین مسافر تحت فشار است. [53] هنگامی که یکی از خدمه پرواز radioed توکیو کنترل منطقه یک دقیقه و دو ثانیه بعد از انفجار موشک تنفس خود را در حال حاضر "برجسته"، نشان می دهد تحلیلگران ICAO است که او در از طریق میکروفون واقع در ماسک اکسیژن خود سخن می گفت، "کره هوا 007 هجری قمری ... ما ... ماساژ سریع فرود تا 10،000. " [120]

    دو تن از شاهدان کارشناسی شهادت در دادگاه تجدید نظر دادگاه در مورد این مسئله از قبل از مرگ درد و رنج است. کاپیتان جیمز مک اینتایر، تجربه بوئینگ 747 محقق حادثه، خلبان و هواپیما که گلوله از موشک باعث رفع فشار سریع از کابین شهادت ، اما مسافران زمان کافی برای دان ماسک اکسیژن: "مک اینتایر شهادت داد که بر اساس برآورد خود از میزان از آسیب های هواپیما پایدار، همه مسافران جان سالم به در برد تاثیر اولیه گلوله از انفجار موشک. در نظر متخصص مک اینتایر است، حداقل 12 دقیقه بین اثر گلوله و سقوط هواپیما سپری شده، و مسافران باقی مانده است آگاه در سراسر. " [121]

    نظریه های جایگزین

    پرواز 007 بوده است موضوع اختلاف در حال انجام است و باعث شده تعدادی از تئوری های توطئه است . [122] بسیاری از این ها در سرکوب شواهد مانند ضبط اطلاعات پرواز، [111] با علت ناشناخته جزئیات مانند نقش USAF هواپیما نظارت RC-135 ، [29] [123] و یا صرفا جنگ سرد از دروغ و تبلیغات است. [124] [125] [126]

    پیامدهای

    "برج دعا"، بنا به KAL 007 در کیپ سویا ، ژاپن است.

    FAA به طور موقت بسته راه هوایی R-20، راهرو هوا که هوا پرواز 007 کره ای به دنبال، در تاریخ 2 سپتامبر بود. هواپیمایی به شدت در برابر بسته شدن این مسیر مردم، کوتاه ترین از پنج راهروها بین آلاسکا و خاور دور است. از این رو در اکتبر 2 بازگشایی شد پس از ایمنی و ناوبری ایدز مورد بررسی می شود. [127] [128]

    ناتو، تحت انگیزه دولت ریگان تصمیم گرفته شده بود، برای استقرار پرشینگ II و موشک های کروز در غرب آلمان است. [129] این اعزام قرار می گیرد موشک فقط 6-10 دقیقه فاصله قابل توجه از مسکو است. پشتیبانی برای به کارگیری شده بود مردد و تردید نگاه کرد که در آن اجرا می شود. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی سرنگون پرواز 007، ایالات متحده قادر به آبکاری پشتیبانی به اندازه کافی در خانه و خارج از کشور را قادر می سازد به کارگیری به جلو بود. [130]

    افشای بی سابقه ای از ارتباطات قطع شده توسط ایالات متحده آمریکا و ژاپن نشان داد که مقدار قابل توجهی از اطلاعات خود را در مورد سیستم های اطلاعاتی و قابلیت های. مدیر آژانس امنیت ملی لینکلن D. Faurer اظهار داشت: "... به عنوان یک نتیجه از امور مربوط به خطوط هوایی کره، شما در حال حاضر بیشتر در مورد کسب و کار من در دو هفته گذشته، شنیده ام از من که تمایل ... در بیشتر قسمت ها این بوده است نه ماده نشت ناخوشایند است. این است که در نتیجه، تصمیم آگاهانه و مسئول برای رسیدگی به وحشت در غیر این صورت باور نکردنی ". [131] تغییراتی که روسها پس از آن خود را به کدها و فرکانسهای اثر این نظارت را تا 60٪ کاهش می یابد. [132]

    انجمن ایالات متحده KAL قربانیان 007 تحت رهبری هانس Ephraimson ABT، با موفقیت لابی کنگره آمریکا و صنعت هواپیمایی را به پذیرش یک توافق است که اطمینان حاصل شود که قربانیان آینده از حوادث هواپیمایی را می توان به سرعت و منصفانه با افزایش جبران جبران و کاهش بار اثبات سوء رفتار هواپیمای. [109] این قانون تا به حال اثرات دور برای رسیدن به قربانیان بلایای هواپیما پس از آن است.

    آمریکا تصمیم به استفاده از رادارهای نظامی کنترل ترافیک هوایی به گسترش رادار پوشش از 200 مایل (320 کیلومتر) خارج از انکوریج تا 1،200 مایل (1،900 کیلومتر) است. [یادداشت 9] FAA نیز ایجاد یک سیستم رادار ثانویه (ATCBI-5) جزیره سنت پل است . در سال 1986، ایالات متحده، ژاپن و اتحاد جماهیر شوروی راه اندازی سیستم های کنترل ترافیک هوایی مشترک برای نظارت بر هواپیما بر فراز اقیانوس آرام شمالی، در نتیجه اتحادیه جماهیر شوروی مسئولیت رسمی برای نظارت بر ترافیک هوایی غیر نظامی، و راه اندازی لینک های ارتباطی مستقیم بین کنترل کننده از این سه کشور است. [133]

    رونالد ریگان در تاریخ 16 سپتامبر سال 1983 اعلام کرد که سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) در دسترس برای استفاده غیر نظامی، رایگان، یک بار تکمیل شده به منظور جلوگیری از اشتباهات مشابه ناوبری در آینده است. ساخته شده است [134] [135] علاوه بر این، رابط خلبان اتوماتیک مورد استفاده در خطوط هوایی بزرگ به آن را بیشتر آشکار است که آیا این عامل به عنوان حالت یا حالت INS اصلاح شد. [8]

    آلوین اسنایدر، کارگردان از تلویزیون در سراسر جهان برای آژانس اطلاعاتی ایالات متحده ، [136] تولید کننده این ویدئو نشان داده شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ 6 سپتامبر، 1983. [137] در مقاله ای در واشنگتن پست در تاریخ سپتامبر 1، 1996 ، او اعلام کرد که او تنها اجازه دسترسی محدود به متن ارتباط روسیه داده شده بود زمانی که او این ویدئو را در سال 1983 تولید شده است [137] هنگامی که او را به بینش کامل به انتقال روسیه در سال 1993 دریافت کرد، او می گوید که او متوجه شد که: "روس ها اعتقاد هواپیما به هواپیما شناسایی RC-135 " [137] و این که "Osipovich (خلبان جنگنده روسیه) می تواند هواپیما را تشخیص نیست" [137] و "که او به شلیک هشدار توپ و نوک بال خود را، یک سیگنال بین المللی برای وادار کردن هواپیما به زمین ". [137] برخی از این اظهارات توسط خلبان در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، در تناقض است [35] که در آن به او تایید کرد که او عکس های هشدار آتش، بلکه به این است که آنها را نداشته اند قابل مشاهده آنها به عنوان ردیاب نیست. [138]

    در سال 2001 در 15 مارس در مصاحبه ای، والری Kamenski، سپس فرمانده نظامی منطقه شرق دور شوروی دفاع هوایی و نیروی مستقیم نسبت به ژنرال Kornukov، opined که چنین shootdown از یک هواپیمای مسافربری غیر نظامی نمی تواند دوباره اتفاق می افتد در نظر سیاسی در حال تغییر شرایط و اتحاد. در این مصاحبه، Kaminski اظهار داشت: "این است که هنوز هم رمز و راز آنچه اتفاق افتاده است به اجساد خدمه و مسافران در هواپیما است. بر اساس یک نظریه، درست پس از انفجار موشک، بینی و بخش دم از ادم تنومند و بدقواره، سقوط کردن و بدنه اواسط نوع تونل باد تبدیل شد به طوری که مردم از طریق آن جاروب و پراکنده بر سطح اقیانوس شدند. اما در این مورد، برخی از اجساد در جریان عملیات جستجو در این منطقه یافت می شده اند. سوال از آنچه در واقع به مردم رخ داده است شده است با توجه به پاسخ مشخص است. [139]

    در 1 سپتامبر سال 2003، در اظهار نظری در سالگرد 20th باشد به ماده shootdown در ریا نووستی، میخائیل Prozumentshchikov، معاون آرشیوهای دولتی روسیه تاریخچه اخیر فاش کرد که نیروهای دریایی اتحاد جماهیر شوروی در جستجو برای 007 KAL در آبهای بین المللی، در حال حاضر " بهتر می دانستند که در آن [این] ازطریق شده بود "در حالی که انجام جستجوی خود را، و که هیچ چیز یافت می شد به خصوص که اتحاد جماهیر شوروی سابق به ویژه علاقه مند بود. [140]