تبلیغات
هواپیما - نیروی هوایی جمهوری خلق کره


  • keery

  • 조선인민군 공군
    نیروی هوایی جمهوری خلق کره
    Korean People's Army Air Force
    NKAF flag.svg
    KPAAF
    تاسیس
    20 August 1947
    کشور
    North Korea Democratic People's Republic of Korea
    پرسنل و ناوگان
    110,000 personnel
    1,600-1,700 aircraft
    بخشی از
    Ministry of the People's Armed Forces
    سالگرد تاسیس
    20 August
    عملیات ها
    جنگ کره و جنگ ویتنام
    فرماندهان
    فرمانده کل KPAF ژنرال ری یونگ چول
    سایر فرماندهان
    چو میونگ روک و زنرال وه گام چول
    نشان

    Roundel of the Korean Peoples Army Air Force.svg
    ناوگان

    SU-7 · Nanchang Q-5 · SU-25
    حمله
    Harbin H-5 · Ilyushin Il-28
    جنگنده
    Chengdu F-7B  · Shenyang F-5
    Shenyang F-6  ·
    MIG-21  · MIG-23  · MIG-29
    شناسایی An-24  · Tu-143
    فرهیختار L-39 · MIG-15 · Nanchang CJ-6
    ترابری IL-76 · AN-24 · AN-2




    تاریخچه

    کیم ایل سونگ در راه اندازی شعب انجمن حمل و نقل هوایی در پیونگ یانگ، سینویجو، Chongjin و قطعات دیگر از این کشور در سال 1945 است. در دسامبر سال 1945، او آنها را به انجمن حمل و نقل هوایی از کره هم ادغام شدند. نیروی هوایی یک سرویس جداگانه ای در سال 1948 تبدیل شد. KPAF شامل بسیاری از تاکتیک های اصلی هوایی شوروی، و همچنین به عنوان تجربه کره شمالی از بمب گذاری های سازمان ملل متحد در طول جنگ کره است. در سال 1990-1991، کره شمالی فعال چهار پایگاه هوایی رو به جلو در نزدیکی DMZ .

    سازمان

    دکترین عملیاتی

    Ilyushin IL-10 در Kimpo فرودگاه بین المللی ، کره جنوبی ، در 21 سپتامبر سال 1950.

    با توجه به تجربه کره شمالی با بمباران سنگین ایالات متحده در جنگ کره ، هدف آن بوده است که به طور عمده برای دفاع از حریم هوایی کره شمالی است. اعتماد سنگین در هواپیما جنگنده، سطح به هوا و موشک های ضد هوایی جنگ نشان دهنده این است. با این حال، از تقریبا همه موجودی هواپیما کره شمالی از پیری و منسوخ شوروی و چین هواپیما شامل است، هدف اولیه از نیروی هوایی شده اند در سال گذشته به ارائه پشتیبانی از زمین برای نیروهای زمین و تهدید مراکز کره جنوبی جمعیت و نظامی تغییر هدف با یک حمله هوایی گسترده.

    کره شمالی می تواند در این راه، سعی کنید توازن نظامی با کره جنوبی را با استفاده از نیروی هوایی خود را به عنوان یک عامل بازدارنده، بسیار شبیه به موشک های بالستیک خود را، به جای تلاش برای حفظ توازن تکنولوژیکی در انواع هواپیما هوا فردی به نقش هوا حفظ. این به نظر می رسد به نقل و انتقال های اخیر از 120 عمدتا منسوخ جنگنده، بمب افکن و هواپیماهای حمل و نقل و نزدیک به منطقه غیرنظامی تایید شود، حتی اگر 440 هواپیماهای مدرن نیز در نزدیکی DMZ. نگهداری در ذهن تولید، ذخیره سازی و استفاده از یک ماده شیمیایی قریب به اتفاق، موجودی سلاح های بیولوژیکی و هسته ای توسط کره شمالی، این تغییر در دکترین و حتی بیشتر قابل توجه است.

    پرسنل و آموزش

    KPAF تخمین زده می شود که دارای قدرت کل 110.000. پرسنل KPAF از طریق شمولیت داوطلبانه، خدمت و تکالیف از شاخه های دیگر از KPA به دست آمده است. معیارهای انتخاب برای KPAF بالاتر از نیروهای زمینی و یا نیروی دریایی هستند. این در نیروی است که از لحاظ کیفی بالاتر از میانگین ملی در سطح آموزش و پرورش، مهارت های فنی، قابلیت اطمینان سیاسی و محکومیت ایدئولوژیک. به طور کلی، افسران و افراد از KPAF مورد نیاز برای خدمت به سه سال و کسانی که با تخصص های فنی در خدمت چهار سال است.

    افسران را برای 20-30 سال خدمت می کنند و معمولا فقط برای ناتوانی جسمی، فعالیت های غیر قانونی و یا به دلایل سیاسی مرخص شده است. تمام خلبانان تصور می شود از اعضای حزب کارگران کره . دستمزد پایه تخصیص وظیفه و رتبه بندی به جای رتبه به تنهایی تعیین می شود. همه افسران دریافت دستمزد طول عمر و خلبانان کمک هزینه چندین اضافی داده می شود. خلبان نرخ دستمزد پرواز بالاتر برای ساعت پرواز در آب و هوای نامطلوب و یا در شب. خدمه زمین داوطلب خدمت سربازی را تنها با مبلغ پایه را دریافت. خدمه هوایی احتمالا دریافت دستمزد پایه به علاوه کمک هزینه های کوچک.

    خلبانان از درمان بهتر از افسران از رتبه های مشابه در صفوف KPAF یا معادل آن در دیگر نیروهای مسلح است. به رغم کمبود شدید مواد غذایی در داخل کره شمالی در طول 1990s، خلبان - اگر چه آنها را سهمیه کامل دریافت نمی - اولویت برای غذا در واحدهای خود را داشته است. خلبانان جیره غذایی در سال 2000 شامل حدود 850 کالری در هر روز است. این است که در طول دوره آموزش پرواز تا 950 کالری افزایش می یابد. خلبانان تعطیلات ملی نیز دریافت جیره غذایی خاص، از جمله گندم سیاه و گوشت گاو است. خلبان کمک هزینه لباس اضافی، اگر چه الکل و سیگار به شدت سهمیه بندی شده است. خلبانان و پرسنل پشتیبانی به اعزام نیرو به خارج از کشور اختصاص داده شده در مقابل نوک تیز به اصحاب خود را به زندگی در خانه، با بهره گیری از استفاده از اتومبیل، تلویزیون، یخچال و دسترسی آسان به مواد غذایی و کالاهای مصرفی است. روحیه در میان خلبانان KPAF نسبی بالا خود را به نیروی زمینی است.

    از سال 1978 تا 1995 عمومی جو میونگ ROK فرمانده نیروی هوایی بود. در اکتبر سال 1995 او به معاون مارشال و رئیس انتصابی از KPA اداره کل سیاسی و عضو ارتقا حزب کارگران کره کمیته مرکزی نظامی بود . جای خود را به عنوان فرمانده نیروی هوایی سرهنگ عمومی گرفته شد آه آدامس چول .

    آموزش

    به طور کلی، آموزش خلبان تحت طرح که خلبانان جنگنده ها با توجه به نوع هواپیما آنها را به پرواز آموزش داده انجام است، پس از آن تخصیص داده شده به واحد داشتن آن نوع از هواپیما. حمل و نقل و آموزش خلبانی هلیکوپتر به دنبال یک الگوی مشابه است. دو KPAF مدارس ابتدایی کیم Ch'aek نیروی هوایی آکادمی واقع در Chongjin و Kyongsong پرواز مدرسه افسران. علاوه بر این، تعدادی از مدارس کوچکتر و دوره های تخصصی وجود دارد.

    به عنوان مثال، در اواسط 1990s کیم Ch'aek آکادمی نیروی هوایی می تواند تقاضا برای افسران ملاقات نیست و در یک دوره کوتاه مدت در مقر KPAF واقع در Chunghwa کان، پیونگ یانگ سی تاسیس شد. این یک سال دوره برای پرسنل ارشد داوطلب خدمت سربازی که بر فرمان و دولت متمرکز بود. نوعا، دوره چهار سال گذشته است. اکثر دانشجویان ثبت نام شده در این برنامه آموزش خلبان فارغ التحصیلان دبیرستان یا کالج و از خانواده با پیشینه قابل اعتماد سیاسی (به منظور کاهش خطر ابتلا به فرار).

    ساعت پرواز سالانه

    تعدادی از ساعت پرواز سالانه (AFH) به ازای هر خلبان است، مانند تقریبا در هر جنبه ای دیگر از KPAF، بسیار سخت به برآورد. بیشتر منابع در مورد این موضوع پرهیز از دادن اعداد سخت است، اما همه آنها تخمین می زنند به طور متوسط ​​سالانه ساعت پرواز در هر خلبان به عنوان 'پایین' به 'بسیار کم'. تعداد ساعت پرواز سالانه است که البته بسیار مهم در برآورد مهارت های فردی و تجربه خلبانان نیروی هوایی و قاعده کلی کلی "merrier. اکثر برآوردهای ارائه یک تصویر نسبتا ترسناک: AFH در هر خلبان برای KPAF گفته می شود تنها 15 یا 25ساعت در هر خلبان هر سال - قابل مقایسه به ساعت پرواز نیروی هوایی در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در اوایل 1990s. در مقایسه، ناتو ترین خلبانان جنگنده پرواز حداقل 150 ساعت در سال است. آموزش زمین، هر دو در کلاس درس، بر روی بدنه های آموزشی و یا در شبیه ساز پرواز فقط می تواند برای "چیز واقعی" به درجه خاصی، و تعداد کم مربیان جت مدرن در نقاط KPAF آرسنال به مقدار بسیار کم از زمان پرواز جایگزین برای تشکیل از خلبانان جدید.

    تعدادی از توضیحات ممکن است برای AFH پایین وجود دارد: نگرانی بیش از پیری تجهیزات، کمبود قطعات یدکی - به ویژه برای این هواپیما قدیمی تر - مشکلات با بدنه های فرسوده، ترس از فرار و کمبود سوخت تمام عوامل موثر هستند. این است که به احتمال بسیار زیاد است هر چند که برخی از نخبگان خلبانان و هنگ دریافت ساعت بطور قابل توجهی بیشتر پرواز. به ویژه کسانی که با هواپیماهای مدرن مجهز شده و وظیفه دفاع از میهن - مانند هنگ 57 پرواز جنگنده های MiG-29s و هنگ 60 پرواز جنگنده های MiG-23S - دریافت چندین بار AFH به طور متوسط ​​در هر خلبان، با این حال، پیری تجهیزات، کمبود سوخت و بحران اقتصادی به طور کلی در کره شمالی خواهد شد و این هنگ به عنوان تاثیر می گذارد، و نگه داشتن پایین AFH خود را نسبت به ناتو AFH.

    خبرگزاری فرانسه منتشر شده در تاریخ 23 ژانویه 2012 که KPAF آموزش پرواز از حد متوسط ​​در سال 2011 انجام شده بود.

    به گزارش Ilbo چوسان در تاریخ 29 مارس 2012 که KPAF به طور چشمگیری در هر سال تعدادی از پرواز تا 650 افزایش یافته است.

    ساختار

    در زیر یک لیست از پایگاه که در آن ارتش کره شمالی هوایی نیروی به طور دائم بر اساس است. 

    پایگاه های هوایی

    منطقه شمال غرب

    کوچک و کروی شکل از مردم هوایی ارتش کره Force.svg Uiju

    • 24 هوا بال (حمل و نقل) - عامل هواپیمای حمل و نقل، IL-28 و یا هاربین B-5S و جدا فروند MiG-21s

    کوچک و کروی شکل از مردم هوایی ارتش کره Force.svg Panghyon / Naamsi

    • هوا بال عامل MiG-17F/J-5، F-5/FT-5

    کوچک و کروی شکل از مردم هوایی ارتش کره Force.svg Taechon

    • 5 بال حمل و نقل هوایی
    • Kaech'on - ستاد 1 مبارزه با فرماندهی نیروی هوایی. 35 جنگنده بال (MiG-19/J-6). پایگاه جنگنده با 2500 متر باند.
    • Pukch'ang - 60 جنگنده بال (1 ACC) (MiG-23ML/MiG-23UB/MiG-15UTI)، حمل و نقل هوایی بال (5 TD) (H500D/H500E/500D). این پایگاه بود که در آن جدید ترین جنگنده های اتحاد جماهیر شوروی در طول 1960s تحویل داده شد. 
    • Samjangkol - حمل و نقل هوایی بال (6 TD) (MI-2)
    • Sunchon - 55 هوایی جنگنده بال (1 ACC) (Su-25K/Su-25UBK/Su-7BMK) (MiG-29/MiG-29UB) 
    • Kanch'on - حمل و نقل هوایی بال (6 TD) (Mi-4/Z-5/Mi-8/Mi-17/Mi-2)
    منطقه غرب و ساحل پیونگ یانگ (پیونگ یانگ نیز محل HQ، KPAAF)
    • Onchon - 57 هوا بال (1 ACC) (MiG-19/J-6/MiG-29/MiG-29UB)
    • Hwangju - ستاد 3 مبارزه با فرماندهی نیروی هوایی. 56 جنگنده بال (3 ACC) (MiG-21U/MiG-21PF/J-7)
    • Kwail / Pungchon ( 38 ° 25'31 "N 125 ° 01'07" E )
    • Taetan - جنگنده بال (3 ACC) (F-5/FT-5/H-5)
    • پیونگ یانگ سنن فرودگاه بین المللی - ویژه خدمات حمل و نقل هوایی بال (KPAAF-CAAK) ( هوا Koryo ) (Tu-134B/Tu-154B/Il-62/Il-76MD/Il-14/Il-18/An-24)
    • Mirim - این فرودگاه به عنوان یک پایگاه حمل و نقل نور و گاه در 1990s بسته است، در حال حاضر به عنوان یک مرکز آموزش KPA استفاده می شود.
    منطقه DMZ
    • Chunghwa - ستاد، دفاع هوایی و فرماندهی جنگی
    • Koksan - 86 هوا بال
    • هیون نیکل - هوا بال (F-5/FT-5)
    منطقه ساحل شرقی
    • Toksan - ستاد فرماندهی رزمی هوایی 2. هوا بال (2 ACC) (MiG-21PF/J-7/F-7)
    • Sondok - حمل و نقل هوایی بال (Y-5/An-2/Li-2)
    • Kowon - حمل و نقل هوایی بال (6 TD) (Z-5/Mi-4/Mi-8/Mi-17)
    • Pakhon - حمل و نقل هوایی بال (6 TD) (Z-5/Mi-4/Mi-8/Mi-17/Mi-2)
    • وونسان - هوا بال
    دور منطقه شمال شرق
    • Samjiyon - بال آموزش
    • Hyesan - بال آموزش
    • Hwangsuwon نیکل - 72 هوا بال
    • Kilchu - آموزش بال
    • اورنگ - ستاد، بخش هوایی 8. بال های آموزشی (8 م) (MiG-15UTI/J-2/MiG-15). هوا بال (H-5).
    • چانگ جین

    انبار هواپیما

    مگر در مواردی که در غیر این صورت اعلام کرد، تعداد هواپیما را از منبع اصلی در جدول است. مقدار کل هواپیما بر اساس نوع به شرح زیر است:

    • جنگنده هواپیما: 484
    • اعتصاب هواپیما: 194
    • مربی در هواپیما: 357
    • هواپیمای حمل و نقل: ~ 500
    • دیگر: 82 +
    • مجموع: حدود 1500
    هواپیما منشاء نوع نسخه نظرات
    هواپیماهای جنگنده
    میکویان گورویچ میگ-29 اتحاد جماهیر شوروی هواپیماهای جنگنده
    تبدیل عملیاتی
    جنگنده های MiG-29B
    هواپیمای MiG-29UB
    مورد استفاده برای دفاع از پیونگ یانگ  9.12B و UB 9.51 مدل.
    میکویان و گورویچ MIG-23 اتحاد جماهیر شوروی هواپیماهای جنگنده جنگنده های MiG-23ML
    میکویان گورویچ میگ-21 اتحاد جماهیر شوروی هواپیماهای جنگنده
    هواپیماهای جنگنده
    تبدیل عملیاتی
    جنگنده های MiG-21PFM
    جنگنده های MiG-21bis
    جنگنده های MiG-21U

    چنگدو F-7 کشور چین هواپیماهای جنگنده F-7B
    شن یانگ F-6 کشور چین هواپیماهای جنگنده شن یانگ F-6
    شن یانگ F-5 کشور چین هواپیماهای جنگنده شن یانگ F-5
    هواپیما اعتصاب
    هاربین H-5 کشور چین بمب افکن های راهبردی هاربین H-5 حداقل 40 IL-28 را تایید کرد تا در یک وضعیت servicable در Uiju و Chanjin-UP AFB وجود دارد. تصاویر زمین گوگل موجود است. 
    نانچانگ-5 کشور چین هواپیما اعتصاب نانچانگ-5
    سوخو سو-25 اتحاد جماهیر شوروی هواپیما اعتصاب
    تبدیل عملیاتی
    سو-25K
    سو-25UBK
    تصاویر زمین گوگل 
    سوخو سو-7 اتحاد جماهیر شوروی هواپیما اعتصاب سو-7BMK
    MIL MI-24 اتحاد جماهیر شوروی هلی کوپترهای MI-24D
    هواپیما ترینر
    میکویان گورویچ میگ-15 اتحاد جماهیر شوروی هواپیما آموزش جنگنده های MiG-15UTI
    نانچانگ CJ-6 کشور چین هواپیما آموزش نانچانگ CJ-6
    Aero را L-39 چکسلواکی هواپیما آموزش L-39C
    شن یانگ F-5 جمهوری خلق چین هواپیما آموزش FT-5
    هواپیمای حمل و نقل
    Ilyushin IL-76 اتحاد جماهیر شوروی حمل و نقل سنگین IL-76MD همچنین در خدمات هوایی Koryo
    Ilyushin IL-62 اتحاد جماهیر شوروی حمل و نقل سنگین IL-62M
    آنتونوف-24 اوکراین حمل و نقل تاکتیکی -24 حداقل یک به یک هواپیمای ابتدایی اخطار در 1990s تبدیل
    آنتونوف-2 اتحاد جماهیر شوروی حمل و نقل سودمند مختلف گراندد با توجه به هزینه های بالای سوخت 
    Lisunov LI-2 اتحاد جماهیر شوروی حمل و نقل سودمند Lisunov LI-2 تصاویر زمین گوگل 
    بالگردان Mil Mi-26 اتحاد جماهیر شوروی حمل و نقل سنگین سکته قلبی-26 تصاویر زمین گوگل
    MIL MI-8 اتحاد جماهیر شوروی حمل و نقل متوسط MI-8T
    MIL MI-2 لهستان
    کره شمالی
    سودمندی مختلف تولید محلی
    هاربین Z-5 کشور چین حمل و نقل متوسط Z-5
    شناسایی / UAV
    آنتونوف-24 کره شمالی اخطار ناشناخته تبدیل محلی با استفاده از یک رادار N019 از جنگنده های MiG-29 هواپیما
    هواپیما-143 اتحاد جماهیر شوروی UAV DR-3
    MD 500D ایالات متحده دیده بان هلیکوپتر ناشناخته وارد شده از آلمان
    MQM-107 ایالات متحده UAV MQM-107D، کپی محلی در حال توسعه نسخه بدون سرنشین بمب پرنده با استفاده از نمونه های خریداری شده از سوریه است. 
    ASW
    MIL MI-14 اتحاد جماهیر شوروی ASW هلیکوپتر MI-14PL

    زیرگروه هواپیما و قابلیت های

    کره شمالی جنگنده های MiG-29S، 2003
    نشانه گذاری سابق اندونزی لیم-5 بر روی صفحه نمایش در ایالات متحده در کره شمالی

    هلیکوپتر تهاجمی

    • MD 500D: هلیکوپتر MD MD 500D یک هلیکوپتر غیر نظامی که کره شمالی در سال 1985 با دور زدن کنترل صادرات ایالات متحده وارد شده است. از قضا، بدنه 500D در کره جنوبی ساخته شده بود، در ایالات متحده، مونتاژ، و از طریق یک شرکت صادرات آلمان خریداری شد. 500D دارای قابلیت حمله، اما می توان آن را به راحتی تغییر به فرض نقش کوپترهای. با 87 500Ds کره شمالی وارد، حداقل 60 گفت: در این روش اصلاح شود. اگرچه 500D تغییر در نقش ضد نفر، موثر خواهد بود آن را فقط یک شانس حاشیه پیشگیری وسایل نقلیه زره پوش به آرامی، بنابراین این احتمال وجود دارد که 500D را می توان در یک نقش دفاعی استفاده می شود و یا استخدام تاکتیک های چریکی. با استفاده از طیف وسیعی از 605 کیلومتر، 500D باید قادر به سراغ بسیاری از شبه جزیره کره است. با این حال، به عنوان نسخه غیر نظامی فاقد رادار است، نقش خود را به عنوان یک هلیکوپتر مشاهده می شود محدود است. ROKA عمل یک نوع نظامی 500D شناخته شده به عنوان 500MD، که می تواند به عملیات فریبنده کره شمالی منجر شود اگر 500Ds خود را با رد و بدل ROKA نقاشی شده بودند و نفوذ کره جنوبی است. اگر چه تفاوت های جزئی بین بدنه 500D و 500MD وجود دارد، این امر می تواند دشوار است به افتراق بین آنها اگر یک سرباز ناآشنا با تفاوت و یا اگر هلیکوپتر به پرواز در سرعت های بالا بودند. با این حال، این مشکل می تواند حل و فصل شود در صورتی که سیستم IFF است اجرا می شود، در نتیجه بیشتر محدود کردن نقش 500D به عنوان یک هلیکوپتر مشاهده شده است.
    • MI-2: نور حمل و نقل و هلیکوپتر مبارزه با نور است. سکته قلبی-2 Hoplite را می توان با M.Gs PK و 57 میلی متر غلاف های راکت مسلح شده و قادر به ارائه پشتیبانی نزدیک هوایی بود. 140 در خدمت نیروی هوایی مردم کره و 7،200 از این هواپیما تولید شد. این هواپیما به خوبی به عنوان هلیکوپتر حمل و نقل و ابزار نور با توانایی نگهداری تا 8 مرد کاملا مسلح و یک خلبان کار کرده است. اما سکته قلبی-2 بود خیلی بیشتر از آن نیست، زیرا نور زره آن ساخته شده است آن را به آتش سلاح های کوچک در معرض خطر است.
    • MI-14: مشتق شده از انعطاف پذیر MI-8 هیپ طراحی، رقیق MI-14 است توسعه نیروی دریایی از MI-8، قادر به ASW، معدن SAR نقش و فراگیر است. این است که معلوم نیست چه آرسنال KPAF ASW شامل است، اما بعید است که موجودی خود را شامل تجهیزات هستند که در نقش ضد زیردریایی با استانداردهای مدرن امکان پذیر است. این کار خیلی بیشتر احتمال دارد که MI-14 در نقش SAR استفاده می شود، به عنوان آن نامشخص است که از نوع MI-14 KPAF دارای.
    • MI-24: همچنین توسعه از MI-8 طراحی، عقبی Mi-24 ساخت کوپترهای بسیار امکان پذیر است با قابلیت حمل و نقل نیروهای نظامی است. هر چند معلوم نیست که از نوع MI-24 KPAF دارای، آن است که به احتمال زیاد به نوع MI-24D عقبی-D، شایع ترین نوع MI-24 در خدمت در سراسر جهان است. این را می توان در داخل با 12.7 میلی متر Gatling تفنگ مجهز، درب نصب شده مسلسل، و اجناس مقرون بصرفه برای حمل و نقل دارای ظرفیت از 1500 کیلوگرم است که می تواند شامل موشک های ضد تانک، gunpods، پرتاب موشک، بمب و IR AAMs هدایت است. در حالی که KPAF ضد تانک آرسنال ناشناخته است، آنها به احتمال زیاد به داشتن حداقل موجودی محدود را متناسب با MI-24 به عنوان یک هلیکوپتر قادر به حمله است. MI-24 همچنین دارای یک محفظه مسافر قادر به انطباق تا 8 مسافر، با صفحات زرهی در حمایت از این بخش است. عملکرد پرواز با Mi-24 است که به دور از چالاک و تحرک خود را بیشتر در هنگام حمل مسافر اضافی را کم. MI-24 دارای برد 450 کیلومتر، و آن را قادر به حمله به هلیکوپتر است که می تواند بسیاری از شبه جزیره کره جنوبی حتی با یک بار مبارزه عملی را پوشش میدهد. عقبی می تواند یک مکمل عالی برای ی Su-25 Frogfoot زمین حمله هواپیما همراه با جنگجویان اسکورت. از آنجا که آن را قادر به انتقال سربازان به خط مقدم، عقبی سکته قلبی-24 نیز ممکن است سربازان مجروح به آنها را برای درمان حمل و نقل، نجات دهند. MI-24 همچنین قادر به حمل R-60 "شته" IR AAMs هدایت برای دفاع از خود است. با وجود سن خود، با Mi-24 هنوز هم بسیار قادر به عنوان کوپترهای و یک هلیکوپتر ضد زره است.