تبلیغات
هواپیما - Antonov An-38


  • keery
  • Antonov An-38

    پنجشنبه 10 بهمن 1392 11:12 ق.ظ

    نویسنده : محمدرضا میرشکار

    Antonov An-38

     

    38-An یک طرح جدید از An-28 است که مجموعه تولیدات آن به لهستان انتقال یافته بود. در سال 1989 در هند، در خواست هایی برای نمونه بزرگتر An-28 با 25 تا 30 صندلی مطرح شد. اواخر 1990، این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و کار بر روی آن آغاز شد. در 1991 و در جریان نمایش هوایی پاریس، جزئیات این هواپیما برای اولین بار در معرض نمایش قرار گرفت. این هواپیما برای جایگزینی با هواپیماهای An-24 - LET 410 و Yak-40 مناسب بود. تولید 28-An در لهستان پس از فرو پاشی شوروی سابق و فروش آن به دیگر کشورها برای تولید An-38 مزیت های زیادی به همراه داشت.

    از نظر ساختاری 38-An به همان بال و دم An-28 مجهز بود. اما از سه ردیف صندلی برخوردار بود و از موتورهای کارآمدتری نیرو می گرفت. از دیگر موارد می توان به کاهش صداهای خارجی و استفاده از عایق هایی جهت جلوگیری از لرزش٬ اصلاح در کابین خلبان و کابین مسافران جهت آسایش بیشتر٬ مصرف سوخت کمتر و سرعت بالا اشاره نمود. درب قسمت بار An-38 از طریق یک محور باز می شود که فضای بیشتری را ممکن می کند. همچنین An-38 قادر است از باندهای خاکی و غیر آسفالت نیز استفاده کند.

    38-An دارای رادار هواشناسی و سیستم ناوبری یک پارچه ایست که به هواپیما امکان می دهد تا در شب و در شرایط آب و هوایی بد نیز پرواز کند.
    جدا از توانایی های An-38 در حمل بار و مسافر٬ این هواپیما می تواند برای اهداف جنگلبانی، عکسبرداری هوایی، نظارتی، نقشه برداری٬ اورژانس، نقل و انتقال شخصیتها و حمل و نقل نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    اولین پرواز An-38-100 در 23 ژوئن 1994 و با موتورهای TPE331 انجام شد و گواهینامه صلاحیت پروازی را در 22 آوریل 1997 دریافت کرد. 200-38-An نیز با موتور TVD-20 در 11 دسامبر 2001 به پرواز در آمد و در 28 نوامبر 2002 گواهینامه خود را دریافت کرد.

    در دسامبر 1995، آنتونوف و NAPO یک شرکت جدید را به وجود آوردند تا بازاریابی٬ فروش٬ پشتیبانی و خدمات پس از فروش را انجام دهد. اولین مشتری An-38 واستوک ارلاینز بود که اولین سه فروند هواپیمای سفارش داده شده خود را در میانه های 1995 تحویل گرفت.

    موتور:

    دوموتور هانیول TPE331-14GR-801E

    بیشترین رانش موتور:

    1,118KW معادل 1,500shp

    عملکرد:

    بیشترین سرعت کروز: 405km/h
    برد: 700km معادل 380nm با بیشترین بار مفید

    اوزان:

    وزن خالی: 5,300kg معادل 11,684lb
    بیشترین وزن برخاستن: 9,500kg معادل20,945lb

    ابعاد:

    طول: 15.67m معادل 51ft 
    ارتفاع: 5.05m معادل 16ft 
    دهانه بال: 22.06m معادل 72ft

    گنجایش:

    خدمه پروازی: دو نفر در عرشه پرواز
    مسافران: قادر به حمل 26 مسافر در ردیف های سه تایی

    سفارش و تولید:

    در مجموع 11 فروند تولید شد.

     






    دیدگاه ها : نظرات
    آخرین ویرایش: پنجشنبه 10 بهمن 1392 11:13 ق.ظ