تبلیغات
هواپیما - Boeing B777-300
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392

Boeing B777-300

 

بوئینگ B777-300 به عنوان جایگزینی برای نسل قبلی B747 یعنی B747-100/200 ساخته شد. 777 از نظر ظرفیت مسافر و برد پروازی با B747 های قدیمی قابل مقایسه است. اما 30% در مصرف سوخت و 40% در هزینه نگهداری صرفه جویی در بر دارد.

در مقایسه با هواپیمای B777-200 که نمونه اولیه 777 محسوب می شود٬ بدنه 300 به اندازه 13/10 متر كشیده شده است كه در آن از پلاگهایی در جلو و عقب بالها استفاده شده است. بدنه دراز B777-300 باعث می شود تا این هواپیما بتواند حداکثر 550 مسافر را در آرایش تک کلاسه حمل کند. برای غلبه بر كشیدگی و 13 تن افزایش وزن در هنگام پرواز٬ مدل 300 دارای ساختاری تقویت شده٬ بالهای رو به داخل و ارابه فرود قوی تر می باشد.  تغییرات دیگر در مقایسه با B777-200 عبارتند از تحمل کننده وزن دم هواپیما و دوربین های مانور كننده بر روی زمین كه بر روی دم افقی نصب شده اند.

پس از دریافت 31 سفارش قطعی برای ساخت مدل B777-300 در نمایشگاه پاریس در اواسط ژوئن 1995 از سوی شركت های Cathay Pacific، All Nippon، KoreAn Airlines و Thai Airways در اواخر همان ماه هیئت مدیره بوئینگ تولید هواپیمای جدید را اعلام کرد. اولین B777-300 در 8 سپتامبر 1997 از خط تولید خارج شد و اولین پروازش را در 16 اكتبر همان سال انجام داد. این مدل در 4 می 1998 دو مجوز FAA و JAA اروپا را به طور همزمان كسب كرد و گواهینامه (ETOPS) را نیز دریافت نمود و پس از آن پروازهایش را در Cathay Pacific آغاز کرد. همانند B777-200، مدل دوربرد تری با نام B777-300ER در نظر گرفته شد. تغییرات دیگر در B777-300ER استفاده از موتورهای قدرتمندتر جنرال الکتریک GE90-115B بود. همچنین زاویه دادن به نوک بال، بدنه كشیده شده، بالها، بخش كامل دم، ارابه فرود در دماغه و ارابه اصلی در زیر بدنه٬ محفظه موتور و اضافه شدن مخزن سوخت از دیگر تغییرات ایجاد شده در B777-300ER محسوب می شوند. مجموعه این تغییرات باعث می شود تا برد پروازی هواپیما با 365 مسافر تا 13427km افزایش یابد. اولین B777-300ER در 14 نوامبر 2002 ساخته شد و در 24 فوریه 2003 اولین پروازش را انجام داد. اولین تحویل به ارفرانس در مارس 2004 انجام شد.

موتور:

دو موتور توربوفن پرات اند ویتنی PW-4090 یا PW-4098
دو موتور رولزرویس Trent 892
دو موتور جنرال الکتریک GE90-92B

بیشترین رانش موتور:

با موتور 436kN   :PW-4098 معادل 98,000lb
با موتور 400kN   :PW-4090 معادل 90,000lb
با موتور 409kN   :Trent 892 معادل 92,000lb
با موتور 409kN   :GE90-92B معادل 92,000lb

عملکرد:

بیشترین سرعت کروز: 893km/h 
برد: 10,595km معادل 5,720nm

اوزان:

وزن خالی عملیاتی: 160,120kg معادل 353,600lb
بیشترین وزن برخاستن: 263,080kg معادل 580,000lb

ابعاد:

طول: 73.86m معادل 242ft
ارتفاع: 18.51m معادل 60ft
دهانه بال: 60.93m معادل 199ft
مساحت بال: 427.8m² معادل 4,605sq ft

گنجایش:

خدمه پروازی: دو نفر در عرشه پرواز
مسافران: دارای حداکثر 550 صندلی در آرایش تک کلاسه با بیشترین استفاده از فضای ممکن.
دارای 400 تا 479 صندلی در آرایش دو کلاسه و 386 صندلی در آرایش سه کلاسه.
بار: قادر به حمل 20 کانتینر در اندازه استاندارد LD3

سفارش و تولید:

تا سه ماه اول سال 2011 تعداد 331 فروند ساخته شده و تعداد 198 فروند نیز سفارش دریافت شده است.

 





ارسال توسط محمدرضا میرشکار
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

کره

کره

// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);